SEO optimalisatie

SEO optimalisatie

Zonder hoge kosten in Google

De Google zoekresultaten geeft twee soorten resultaten weer;
1. De betaalde advertenties (Adverteren via Google)
2. De organische (op kwaliteit gebaseerde) zoekresultaten

Je kunt natuurlijk geld uitgeven aan betaalde advertenties om zo hoog in Google terecht te komen. Maar je kan ook kiezen om je website kwalitatief te verbeteren en zo die hoge positie te claimen in Google.

Het verbeteren van je organische bereik, noemen we SEO optimalisatie.
Hieronder vallen enkele verschillende onderdelen.

Technische SEO

Op de achtergrond van je website kun je bepaalde onderdelen instellen om op zoekwoorden gevonden te worden. Dit is de technische kant van SEO. Denk aan bijvoorbeeld het benoemen van afbeeldingen en alt-teksten, invoeren van meta-omschrijvingen etc. Maar ook de snelheid van je website en de kwaliteit van afbeeldingen vallen onder de technische kant van SEO.

Linkbuilding

Google herkent een kwalitatief goede website aan voldoende links die verwijzen van andere websites naar jouw website. Dit noemen ze Linkbuilding. 

SEO Teksten

Als je alle instellingen goed hebt staan en je bezoekers aantrekt naar je website doormiddel van SEO optimalisatie en Linkbuilding, kunnen de bezoekers alsnog afknappen op de teksten. Google geeft je daarom ook punten voor goede, leesbare teksten. 

 

Benieuwd hoe jouw website scoort?

Laat ons een SEO check uitvoeren en ontvang geheel vrijblijvend een rapport met verbeterpunten.

Technische SEO

Verbeteringen op de achtergrond van je website doorvoeren.

Linkbuilding

Zorgen voor kwalitatief goede links naar je website.

SEO Teksten

Verbeteren van de teksten op je website.

Blog berichten

Zelf starten met SEO

In de Google zoekresultaten kun je op twee manieren hoog terecht komen: 1. Door te adverteren op bepaalde zoekwoorden (SEA) 2. Door de zoekwoorden op

Meer lezen »